Guide til den perfekte armbøjning

Guide til den perfekte armbøjning

Armbøjninger er den ultimative træningsøvelse, hvor man benytter sin egen kropsvægt til at styrke sine muskler i arme, bryst og skuldre. Der er dog mange som ikke udfører øvelsen korrekt, hvilket vil sige at de ikke får en lige så stor effekt ud af det, som de kunne.

Armbøjninger er en god øvelse fordi

Med armbøjning vil man ramme muskler som sin triceps, brystmusklerne, sin core, og derfor kunne stabilisere sine skuldre og ryg. Det rammer altså store dele af kroppen, og hjælper en med nogle af de vigtigste muskler.

Sådan udfører du den perfekte armbøjning

  • Læg dig på maven med strakte arme, og dine tåspidser i gulvet, kroppen bør danne en vandret linje fra dine fødder og op til din nakke. Når du udfører armbøjninger, bør du spænde i mave og baller.
  • Bøj albueleddet, så du langsomt kommer tættere på gulvet, og stræk derefter din arme igen, for at komme tilbage i startpositionen.

Faktorer at huske på

  • Vær stiv i kroppen, spænd i baller og mave
  • Lad armene og bryst gøre arbejdet, hold resten af kroppen rolig
  • Placer dine hænder i skulder bredde, dine albuer bør pege ud af, når du udfører armbøjningerne

Andre muligheder

Hvis du har svært ved dette, så kan du gøre det lettere for dig selv, ved at starte med at lave armbøjninger, hvor du støtter på knæene.

Hvis du gerne vil have det sværere, så kan du placere dine ben højere oppe, eksempelvis på en bænk, for at gøre øvelsen hårdere, og ramme andre punkter af bryst musklen.

Kommenter

Relaterede Indlæg

Vild lyd: JBL L100

Vild lyd: JBL L100

Træning: Hvad er pre workout?

Træning: Hvad er pre workout?

Fem bud på god hudpleje til mænd

Fem bud på god hudpleje til mænd

Fed Herman Miller stol til gaming

Fed Herman Miller stol til gaming

Nyeste Artikler

Nyhedsmail

Følg med på Facebook!

Facebook Pagelike Widget

Er du vild med kvinder?

Vi elsker motorer!

Gaming

Seneste produkttests