Vi glæder os til BMW i4!

Vi glæder os til BMW i4!

I modsætning til luksus-elbilen BMW iX, som er bygget fra bunden, er denne nye BMW i4 baseret på en eksisterende model, nemlig BMW 4-serie Gran Coupé.

Det gør den nok mere attraktiv for forbrugere som ikke syntes, at elbiler skal skille sig for meget ud af mængden. Det bliver nemlig ikke afsløret i bilen, hverken udvendig eller indvendig.

Det er noget helt nyt på markedet, motoren i elbiler bliver ofte placeret i kabinen eller i bagagerummet. Men under de parametre er det ikke meget, der skiller i4 ud fra en almindelig 4-Serié.

BMW i4 forventes af have dansk lancering i foråret 2022. Så du har noget at se frem til!

Få mere af vide om BMW i4 nedenfor

Rækkevidden på en BMW-i4

Batterier med en kapacitet på 80,7 kWh er placeret under vognen og under den testede udgave er der elmotorer ved begge aksler.  Senere kommer der en version, i4 M40, med kun en elmotor på 340 hk, som er placeret ved bagakslen.

Rækkevidden opgives til 510 km i en i4 M50 og rækkevidden på kan klare 590 km på en opladning ifølge WLTP-normen.

Men hvis man skal se helt realistisk på situationen, så er en rækkevidde på 400-450 km i i4 m50 nok mere realistisk, men det er stadig pænt langt.

Hvordan er styringen på en BMW i4?

De to motorer, der er monteret i BMW i4 M50, leverer sammenlagt 544 hk og et solidt drejningsmoment på 79. Det vil sige at bilen har en accelerationsfart fra 0-100 på 3,9 sekunder.

Bilen har en vægt på 2.290 kilogram, men det kan ikke mærkes, når man er ude og cruise på vejen. Bilen er tværtimod vildt agil og kører som en almindelig BMW: sportsligt, sikkert og solidt!

Det virker som om BMW’s ingeniører har fokuseret på at udvikle en køremaskine, som man kender BMW i forvejen. Det er med andre ord er en traditionel BMW, som blot er eldrevet.

Bilen fungerer optimalt, og i forhold til køreoplevelsen, er BMW i4 en af de mest helstøbte elbiler, der endnu er på markedet.

Kunstig lyd og ægte køreglæde

Der er tre køreindstillinger i BMW i4: ECO, COMFORT & SPORT. Bilen har en meget varierende karakter ved brug af de forskellige indstillinger. Fornemmelsen forstærkes af den kunstige motorlyd, der kommer fra højtalerne takket være filmkomponisten Hans Zimmer, der har designet lyden. Okay det er svedigt!

I Eco er der fuldstændig lydløs i bilen. Det vil sige, at den er usædvanligt støjdæmpet. I Comfort er der en svag brummen, der stiger og falder med farten, mens lyden i Sport virkelig understreger den sportslige fornemmelse. Den kunstige lyd kan umiddelbart være en fjollet indstilling, men det virker faktisk ganske naturligt i BMW i4 og bidrager i høj grad til den samlede køreoplevelse.

Tjek også vores artikel om BMW 320 serien ud her: BMW 320

Kommenter

Relaterede Indlæg

Forkæl dig selv med et fadølsanlæg til hjemmet

Forkæl dig selv med et fadølsanlæg til hjemmet

Vil du være Iron man? Køb en funktionsdygtig Iron Man dragt!

Vil du være Iron man? Køb en funktionsdygtig Iron Man dragt!

Husker du Chili Klaus? Prøv hans chili roulette

Husker du Chili Klaus? Prøv hans chili roulette

Skal du være den nye ejer af et ægte lyssværd?

Skal du være den nye ejer af et ægte lyssværd?

Nyeste Artikler

Nyhedsmail

Følg med på Facebook!

Facebook Pagelike Widget

Er du vild med kvinder?

Vi elsker motorer!

Gaming